Monday, November 15, 2010

> Diriku sebuah handphone


ye~ enphone ini telah mninggalkn diriku selamenye...
for about 3 years we have been together, finally you left me~


karangan: diriku sebuah handphone...

Pada suatu hari aku telah dibeli oleh seorang lelaki. Dia telah menggunakan diriku hanya dalam masa 2 hari, lalu aku diberikan kpd anak perempuannya. Aku sangat gembira. Anak perempuannya bernama Aleza. Aleza adalah seorang pelajar yang sangat kelam kabut. telah beberapa kali aku tertinggal dalam bilik kerana tuanku terlupa untuk membawa ku pergi bersamanye. kadang-kadang keterlupannya itu membuatkan aku bosan. duduk bersendirian didalam bilik tanpa digunakan. Ada juga peristiwa dimana dia terlupa membawaku, tetap dia menjadi kelam kabut apabila dia merasakan bahawa diriku telah hilang sehinggakan dia menangis. Memang tak patut....

Selain itu, tuanku juga amat cuai. beberapa kali aku terjatuh dalam pegangannya. Tetapi aku tetap boleh berfungsi seperti biasa. sebab itu tuanku sayang dengan diriku ini. Sudah beberapa kali juga tuanku cuba untuk menukarkan diriku dengan jenis handphone yang lain, tetapi akhirnya dia akan memilih aku juga. sebab itu aku sayang tuan ku ini...

Pada 9 November, suatu kejadian telah menimpa diriku. Tuanku amat amat cuai. kecuaianya telah meragut fungsi dan nyawaku. Kecuaian yang tak dapat dimaafkan. Dia telah membiarkan diriku basah terkena rintik-rintik hujan. Hampir 6 jam aku menunggu utuk diselamatkan dan dialihkan, tetapi tuan ku sibuk dengan perkara lain. Setelah beberapa jam berlalu barulah tuanku dtang untuk menjengukku. tetapi apalah gunanya...aku telah meninggalkannya buat selamanya. Beberapa kali aku dicuba untuk di-on-kan. Aku juga telah dikeringkan menggunakan hair drier. tetapi usaha itu hanya sia-sia. Fungsi dalaman ku sudah rosak. Aku sudah tidak dapat berkhidmat untuk tuanku lagi.

Pada 11 November, tuanku telah membawa pulang hanphone baru. Aku cemburu dengannya. Tuanku telah berjaya menukarkan diriku dengan hanphone yang lain. Kini, aku terbiar tanpa digunakan. Begitulah kisah diriku sebagai sebuah handphone.......

sayonara, aleza..



dari hanphone lama mu,
Nokia2630

*********************************************************************************


ouhhh, cedeh2~ T_T
handphone ini banyak berjasa~
lagi2 ia telah diberikan oleh abah~

huu~
well, hidup perlu diteruskan~
sayonara~~~~~





p/s: buku anatomy tiade kaitan ye~ esok ade disection hall session~

No comments: